-

När världen blir mindre och mitt huvud blivit större kommer det inte göra någon skillnad om jag är rik eller framgångsrik.
Vad händer med den framtid jag ser som en vild dröm helt plötsligt rivs i bitar och suddas ur mitt sinne.
Vad händer om jag inte längre kan känna din ljuva doft eller se en klarblå himmel.
Allt det här betyder något men bara sålänge jag kan känna att jag är en människa.
Vad händer med världen när den börjar se massproducerad ut.
Vad skulle då ske med liljans näktar som så vackert rinner ned längs bladet.
Vad skulle hända med den vackra värld jag en gång skådat som snart kommer ligga plågat.
När världen blir mindre och mitt huvud blivit större kommer det inte göra någon skillnad om jag är rik eller framgångsrik.
Vad händer med den framtid jag ser som en vild dröm helt plötsligt rivs i bitar och suddas ur mitt sinne.
Vad händer om jag inte längre kan känna din ljuva doft eller se en klarblå himmel.
Allt det här betyder något men bara sålänge jag kan känna att jag är en människa.
Vad händer med världen när den börjar se massproducerad ut.
Vad skulle då ske med liljans näktar som så vackert rinner ned längs bladet.
Vad skulle hända med den vackra värld jag en gång skådat som snart kommer ligga plågat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0